Information Society: Tourism and Culture

Tourism and Culture Management, Publication in the Diário da República - Despacho nº 14880/2013 de 15/11/2013

5 ECTS; 3º Ano, 2º Semestre, 30,0 T + 30,0 TP

Lecturer
- José António Ribeiro Mendes

Prerequisites
Not Applicable

Objectives
1)Students should be familiar with the European Digital Strategies 2)be aware of the importance of digital Tourism and culture with ICT 3)web 2.0 and Internet 4) business intelligence and social networks 5) get skills related to eIDAS, security and data protection 6) Digital Cultural Heritage at Home

Program
1)European and Portuguese Digital Strategies; 2) Information Society, Tourism and Culture (TC); 3) Web 2.0, Tourism and Culture; 4) Web Presence 5)Social Networking and business intelligence 6) Electronic Identity, Security and Data Protection 7) Digital Cultural Heritage at Home

Evaluation Methodology
2 group essays (30% each), 1 individual essays (40%)

Bibliography
- Mendes, J. (0). Sociedade de informação na Europa - tecnologias para os cidadãos. Acedido em 1 de março de 2020 em https://doctrino.ipt.pt/mod/resource/view.php?id=34363
- Mendes, J. (0). Sociedade de informação na Europa - tecnologias para as empresas. Acedido em 1 de março de 2020 em https://doctrino.ipt.pt/mod/resource/view.php?id=34364
- Mendes, J. (0). Sociedade de informação na Europa - tecnologias para a Governação. Acedido em 1 de março de 2020 em https://doctrino.ipt.pt/mod/resource/view.php?id=34366
- Mendes, J. (0). Negócio Inteligente e Web 2.0. Acedido em 1 de março de 2020 em https://doctrino.ipt.pt/mod/resource/view.php?id=36733
- Mendes, J. (0). Protecção de dados. Acedido em 1 de março de 2020 em https://doctrino.ipt.pt/mod/resource/view.php?id=35641
- Mendes, J. (0). 5G Comunicações Móveis. Acedido em 1 de março de 2020 em https://doctrino.ipt.pt/mod/resource/view.php?id=34859
- Mendes, J. (0). Património Cultural Digital em Casa. Acedido em 1 de março de 2020 em https://doctrino.ipt.pt/mod/resource/view.php?id=34202

Method of interaction
Theoretical and practical laboratory classes focused on problem solving.

Software used in class
Internet, Web 2.0 Tools, social networks.