Opção: Turismo, Território e Roteirização

Gestão do Território
5 ECTS; 3º Ano, 2º Semestre, 60,0 TP

Lecturer

Prerequisites
NA

Objectives
To develop knowledge and skills to the conception and operationalization of touristic products which can promote the territory.

Program
1. Tourism as a territorial system: tourist geohistory
2. Tourism activities impact.
3. Geographic suport, concepts and tourism terminology.
4. How to make touristic processes in touring.
5. Touristic routes.

Evaluation Methodology
Continuous evaluation - presence (10%), performance (10%), pratical exercise (30%), written test (50%).
Final avaluation: pratical exercise (50%), theoretical examination (50%).

Bibliography
- Beni, M. (2012). Turismo - planejamento estratégico e capacidade de gestão.Desenvolvimento regional, rede de produção e clusters. São Paulo: Editora Manole Ltda
- Cunha, L. (2009). Introdução ao Turismo. Lisboa: Editorial Verbo
- Baurillard, J. (2008). A Sociedade de Consumo. Lisboa: Edições 70
- Boyer, M. (1996). L'invention du tourism. Paris: Gallimard
- Boyer, M. (1996). L'invention du tourism. Paris: Gallimard
- Baurillard, J. (2008). A Sociedade de Consumo. Lisboa: Edições 70
- Cunha, L. (2009). Introdução ao Turismo. Lisboa: Editorial Verbo
- Beni, M. (2012). Turismo - planejamento estratégico e capacidade de gestão.Desenvolvimento regional, rede de produção e clusters. São Paulo: Editora Manole Ltda

Method of interaction
Theoretical and application classes.Case studies.

Software used in class